PASSEJADA PER ALGUNS MOMENTS MATEMÀTICS D'AULA
Cada setmana repartim els moments d'aula en sessions de racons i microespais on treballem els continguts més sistemàtics, de "bicicleta estàtica" i les sessions de treball d'aula on tenen lloc les nostres investigacions i tots els continguts (de les diferents àrees) conviuen de manera globalitzada i amb sentit.
Ja coneixeu molts dels processos que s'han donat a l'aula per les documentacions que us hem fet arribar, en format paper o digital a través del blog. Avui, us volem compartir alguns moments de racons i microespai matemàtic perquè us feu una idea de la quantitat de contingut i vivències que sorgeixen a l'aula.
ORIENTACIÓ ESPACIAL
- Versió 1: Individualment han de col·locar els mobles d'una estança reproduint tal i com està l'estança en la imatge.
- Versió 2: Per parelles, un infant amb la imatge explica les posicions dels mobles a l'altre infant, que sense veure la imatge (només amb les instruccions del company o companya) ha de reproduir la distribució.
LOCALITZACIÓ, REPRESENTACIÓ I ELABORACIÓ D'ITINERARIS
Partim d'un plànol amb camins traçats i diferents Nins amb unes etiquetes que donen informació del personatge i d'on es troba. Amb aquesta proposta busquem:- Orientar-se en l'espai
- Ser capaços i capaces de cercar i definir coordenades a partir d'una situació contextualitzada.
NUMERACIÓ I CÀLCUL
Les propostes de numeració busquen la comprensió i ús del comptatge amb significat de quantitats concretes. Oferim la Base 10 per donar valor a la quantitat. I practiquem la resolució de sumes i restes (sense portar) utilitzant la frase matemàtica en horitzontal (14 + 5 = 19).
Amb aquestes propostes també treballem el llenguatge matemàtic verbal (tant oral com escrit), practiquem la lectura i escriptura dels nombres (dos, disset, vint-i-tres).
ESPAI I FORMA
Amb el Geoplà busquem:
- Analitzar les característiques i propietats d'algunes figures geomètriques planes (quadrat, rectangle, triangle, rombe,...).
- Transcriure la creació del geoplà amb les gomes elàstiques a un paper, utilitzant un regle. D'aquesta manera els permet fixar-se en la posició concreta de les gomes en el geoplà i la direccionalitat d’aquestes.
- Començar a parlar i identificar costats, vèrtexs, perímetre i àrea.
Aquests són alguns dels moments matemàtics que estem vivint a l'aula aquest trimestre.
Com veieu, oferim varietat de propostes que aporten als infants aquell treball més sistemàtic des de diferents situacions, tant necessari per adquirir els processos matemàtics i fer-los seus.
No hay comentarios:
Publicar un comentario