A LES CLASSES DE 1r HEM DESCOBERT A LA YAYOI KUSAMA
- ¡Esta limpiando!
¡No! Esta pintando, porque se ve el bote de pintura.
¿Y cómo va a pintar con una escoba?
Una escoba es como un pincel, porque no llega por eso la tiene que utilizar.
Els convidem a llegir el títol i a esbrinar més coses sobre el llibre. Alguns desxifren ràpidament què posa (tot i estar amb lletra d’impremta) d’altres esperen pacients l’ajuda de la mestra: El punt!
I què és un punt?
Es una cosa redonda pintada por dentro y puede ser de colores.
Un punto se puede hacer con cualquier cosa que pinte
Els infants tracten de connectar la pregunta de la mestra amb la portada del llibre i
proven de relacionar-ho amb elements que són propers a ells i elles.
Es como una calabaza porque es redondo.
O como las pelotas - O los aros.
Després de llegir el conte, aviat ens vam contagiar de la necessitat d’expressar-nos a través dels punts.
Vam començar a crear punts amb ceres de colors, GRANS i petits.
Neix la curiositat per l’obra de la Yayoi: KUSAMA’S PUMPKINS Amb temperes i retolador negre intentem reproduir un dels símbols de l’artista: les carbasses!!
De la pintura vam passar a crear Pumpkins en 3D. Volíem donar-li un segon ús a les carbasses que feia dies que ens acompanyaven a la taula de la Tardor.
I després de fer pintura i escultura hem viscut l’experiència de crear una rèplica de la instal·lació “The obliteration room” a l’escola. Tal i com ho van viure molts nens i nenes australians al Queensland Gallery of Modern Art al 2002.
La nostra petita habitació de la destrucció
En aquelles activitats aparentment més simples, hi podem trobar els processos més llargs i complexos, on els infants poden implicar-s’hi i ser-ne veritables protagonistes dels seus aprenentatges.
No hay comentarios:
Publicar un comentario